Dressyr träning

Idag ska jag ta ett ordentligt Dressyrpass i stjärnholms ridhus. Jag ska verkligen bära med mentalt under passet hur bra vi är tsm, och se honom och mig själv som världens Dressyr ekipage. Tänkte börja enkelt med att finslipa lite under början av passet och även lägga till mycket mycket galopparbete samt fattingar och övergångar för att träna upp honom så han kan bära sig själv i samlingarna i galoppen till hoppningen. Sedan ska jag tramsa igenom mig galoppombytena som aldrig vill sitta. Ska också rida igenom lätt C 2 programet och känna igenom svängarna där med och få en positiv syn av det.


Kommentarer
Postat av: Ellen

sv: hahah, han är lite pigg, men det är kul ;) såg bra ut för dig i alla fall :)

2012-04-05 @ 14:52:06
URL: http://eellenaanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0