Dressyrträning i rad

Skriver från mobilen nu så kommer säkerligen ha lite (mycket) stav fel. Men gårdagens ridpass var tisdagshopningen fast det blev ett dressyrpass den här träningsgången. Vi körde framdelsvändningar med hjälp av koner på en liten fyrkant i trav och galopp riktigt bra känsla när man fick in det rätta steget. Eddie gick faktiskt välldigt bra var fram och krökte väldans med nacken. sedan skänkelviknigar på volt ut och in... sen vid volt galopp då var jag så jäkla slut att jag ansträngde mig nada. Men det fick jag ta igen men mer arbete på volten i galoppen.
Sedan blev det in med eddie och ut med blizze för nästa lektion. Arbete dock mest själv, blev mest arbete i traven på volten. Riktigt fin kille lyssna och arbete välldigt mkt! Efter en galoppfattning blev han lite för pigg så fick ingen formarbete på slutet. Hade luva på honom idag vilket jag tyckte hjälpte stort han var så mycket mer fokuserad när vi väl var uppe i arbetet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0