Gårdagens ridpass...

Fastna med att städa rummet igår så här kommer gårdagens ridpass.

Började med att skritta fram Perly i ca 10 min, hade DAMP i högsta grad hade fötterna mer i luften än marken, men efter lite taktande gav han sig och kom i rullande skritt igen. Idag fick jag verkligen tänka steget före hela tiden när jag red honom. På banan fick jag länge stigbyglarna så jag inte skulle kunna användaskänklarna utan att det syndes utan fick driva med benen och sitsen riktigt vårt för mig eftersom jag använder mycket skänklar på Eddie. Vi böja med lite bra "unghäst" övningar där man flyttar hästen från staketet och gör övingar inanför spåret med hjälp av koner för att få hela hästens uppmärksamhet. Sedan mycket arbeta på stora mittvolten, fick använda mycket yttertygel eftersom perly lätt rammlar in. Sedan galopparbete som är så svårt att få igång på Perly, men när han väl ger sig in i rullande galopp så har han stor och luftig galopp. Blev dock en liten miss för oss båda då Perly som galopperande på raksträcka och sedan trodde man skulle fortätta ut från banan och jag själv var den som svängde, så ja snygg stor lårkaka blev det. Men bara fortsätta gjorde dock galopp på andra delen av ridbanan för att slippa utgångarna. Ridpasset gick helt okej är välldigt nöjd med Perlys form han hade djupare form då han bärde sig mycket bättre med. Även att vi galoppera hela varv.

Eddie fick massage av Mia och hans tålamod sattes på plats då hon inte backa udan även fast han höll på och bitas och hon hade när kontakt hela tiden för att visa honom att man ska kunna göra så. Sedan gjorde vi lite böjprov och kolla igenom hans svullna ben, nu har jag fått det skrivet att jag kan rida som vanligt. Så jävla skönt.

bild på dagens övingar på Perly kommer komma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0