Härlig stalldag!

Börja med att fixa mockning samt maten till Simba och Eddie. Sedan tog jag in Simba tidigare för att låta honom äta lite extra hö innan ridningen för att slippa släpa ut honom när emfodringen börja då han säkerligen skulle bli grinigare än var han är. Han reagera inte mycket när man sadla men tog det lungt och plocka lite på manken innan jag la på. Elise på Perly följde med som stöd ner på gräsbanan eftersom vi tyckte det var det bästa ställen att börja på. Men huliganen kom fram i Simba när Mia släppte kedjegrimskaftet han skulle anfalla henne då! Störd verkligen sedan skritta en några steg sen stanna han och då smacka jag bara igång honom med halvlånga tyglar och då börja han stegra och bocka rodeo. Han gjorde det iallafall tre gånger, vet verkligen inte vad jag ska göra eller hur jag ska ta mig till om det är värt alla sår man kommer få på att rida till honom. Dock är jag välldigt stolt över att jag satt kvar och inte blev rädd för han.

Eftersom det inte blev så mycket ridning för Elise när vi var ute med simba, fäljde jag med och fota när hon red! Fick sedan sitta upp och galoppera runt, första gången för mig då Perly verkligen ville galoppera och fortsätta!

Elise åkte och prov red en annan ponny idag, roligt att få vara med och ta del i det. Ponnyn var ursöt brun fram sedan blev hon bara vitare och vitare mot baken. Ibörjan var hon lite uppe i varv och visa lite islandhäst konster, men riktig fin mot mitten blev imponerad att de han åstakomma så mycket på så lite tid. Ser ljust ut för Sweetie och Elise. Hann inte ta bilder var så uppe i att kolla men de ska provrida många fler gånger så hinner fota lite då.
 
Eddie blev det busridning bakom stallet. Barbacka med tredelat, en huva fick följa med också. Man behöver verkligen skita totalt i hur man sitter och bara galoppera runt och låta hästen sträcka ut sig i sin egna fart. Vi har ju hinder bakom stallet med så hoppa massa hinder där bakom, kul att äntligen få Eddie att suga efter hindrerna! Fick upp puls på honom så kommer bli mer busridningar på fälterna.

bilder från stallet, dom får tala för sig själva!



Kommentarer
Postat av: Sofie

Är han skadad på benet? Han har ju linda/bandage på frambenet?

2012-04-30 @ 10:46:26
Postat av: Daniela

Vad heter den mörkbruna ponnyn? SUPERLIK en ponny jag hade på foder förut....:)

2012-04-30 @ 22:40:01
URL: http://upplandsryttarnas.blogg.se/
Postat av: elin

svar; Han är ej skadad har stallbandage efter ridningen :)

2012-05-02 @ 13:25:13
URL: http://eelincecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0