Tre för två!

Dagens stall med dessa hästar Eddie, Perly och Simba. Blev en extra häst för Simbas ägare var sjuk. Börja med att tömköra Eddie, super ponny gick klockrent hela tide och vilken hingst i skritten med formen! Så blev endast 15 minuters arbeta eftersom det gick så bra. Dock ska jag arbeta med galoppen när jag fixat tömkörningsgjoden eftersom den glider i tid och otid.

Perly var välldigt dominat när jag tog in honom i hagen då han puffa och hade typiska unghäst beetendet. Men sen vid borstingen var han en helt annan häst så j*vla snäll och go! Perly fick sträcka p sig lite o korallen medans jag fota lite.

Simba blev det stor rengöring i boxen. Endast borstning snäll och njöt verkligen när man borsta med piggborsten!
Nu blir det planering för polyfoto imorgon i skolan, inte helt taggad med vet att vissa kommer göra det till roligt.

Bilder från stallet











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0