Barbacka det blev!

Åkte ut tidigt till stallet för att få rida i ljuset, har dock kvällsfodring så blir att åka ut igen till hästarna.

Galoppträning stod på schemat. Och jag lova mig själv att jag skulle rida barbacka mer vilket jag gjorde idag trots att det skulle bli mkt galopp i passet. Jag började med att skritta fram i ca 7 min sedan trava en slinga i låg form och sen hoppa jag några skutt på en äng där cement hinder finns. Sedan blev det travarbeta igen mkt lågform och volter för att rida igenom bogen på han. Sen galopp, arbeta i samlad och ökad och form och utan form och volter allt möjligt för att jobba skiten ur han! Sluten blev det en ökad galopp, måste erkänna att mina ben och mage värke som fan just då. Sen lösgörande arbete i trav och varva ner honom. Duktig kille, var dy blöt av svett så blev mkt skritt. Hade tre täcken på honom för att han inte skulle kyla ner muskelrna för fort när jag släppte ut honom för att mocka. Han fick även hö i hagen för att kunna äta sig varm.

Stolt över att jag fixa stallet och träna eddie trots att jag inte sovit på hela natten.

Nu ska jag titta på "äkta människor" och äta, sen stallet igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0