Pigg ponny!

Lycklig... Idag kom Eddie travandes i hagen till mig på direkten, söt kille. Han är välldigt pigg just nu, han kanske bara behöver vila en dag innan tävligar nu på vinter iaf (eddie gillar vintrarna) Aja han var jäkligt tjurig i boxen idag men tror det hör ihop med att han stått nu i två dagar.

Eftersom Eddie både är dominant, hög i rang och matvrak har jag länge tränat bort det här med att slänga sig över maten. Förut så strunta Eddie helt om man stod ivägen och ville bara fram till maten, han kunde krossa mathinkarna när man hällde i kraftfodret i krubban. Men nu är hans beteende helt borta jag lägger in maten och han backar undan och tittar bort och då får han äta. Idag var han speciellt duktig när jag hänge in hönätet så därför jag drog upp det här.

Imorgon blir det riding på Eddie i ca en halvtimme, kommer arbeta i låg form för att få honom att slappna av. Jag ska även knoppa och putsa på Eddie och plocka fram alla grejer så allt är framme tills söndag. Sen har jag en annan häst i stallet Blizze. Blizze är en travare, jätte snäll och gillar att vara runt människor han är dock ganska pigg och harig av sig och orutinerad. Oftast när jag rider honom brukar jag rida på banan och försöka arbeta på formen i traven. Men imorgon ska jag rida ut och se om vi lyckas bättre med galoppfattningarna när han har mer utrymme.




Blizze


Kommentarer
Postat av: ina

kolla gärna in bloggen och släng in en kommentar! :)

2012-02-11 @ 11:16:56
URL: http://ponyryttarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0