Skit!

Skit dålig uppdatering kan man säga, men har haft fullt upp på lovet och dessutom inte tränat något speciellt med Eddie under lovet. Men ska börja nu igen, vill först tacka alla som läser bloggen och komenterar.

Nu sista lov dagen känns inte så tummen upp har dessutom stukad foten. Men i lördags var det dressyrträning för mig och eddie med Elise och Perly som står i stallet med Eddie. Man märker verkligen vilken dålig konditions Eddie är i när man rider ett dressyr pass för tränare med andra hästar. Han blev trött redan i mitten och la då sin energi på att dra upp huvdet och liksom ploga fram, inte snyggt. Men helheten var helt okej jag är nöjd och som tur avsluta vi sedan när Eddie började arbeta igen. Jag lärde mig faktiskt mycket och fick många bra tips så nu blir det hem och träna.

Idag blev det en enkel skritt tur med Eddie för att han ska slippa sån träningsverk. Jag var ute i ca en timme iallafall och man kände hur han bara blev bättre och bättre i skritten i början var han så j*vla stel. Jag red ut barbacka på hackamore, tänkte låsa sadeln ett tag och satsa lite på att rida så mkt barbacka som möjligt för att arbeta andra muskler på både mig och eddie.

Imorgon blir det vila för Eddie vilket han behöver ska planera veckan för ridingen imorgon då och lägga upp den, ska bli mkt konditionsträna och tränghoppa ute.

Film från dressyrträningen, finns på tuben. http://www.youtube.com/watch?v=rvvvtEBJ9Iw&feature=bf_prev&list=UUhirUgMC2MuwW00aG-vqzZw&lf=plcp

Kommentarer
Postat av: Alexandra J

Vilken häst du har riktig fin! Hur gammal är Perly? kan du göra ett inlägg om honom :)

2012-02-26 @ 19:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0