Dagens stall

Dagens stall blev ett dressyrpass på ängen. Red på stången för att kunna focusera på min sits mer än Eddies form. Var lite harig i börjar och bralla iväg en gång, suck. Lyfte sig själv jätte bra idag men så fort man börjar arbeta Eddie så gå han tillbaka i tempot så idag försökte jag bibehålla samma tempo som han har när jag rider utan krav. Idag behövdes han värmas upp då han var väldigt stel i sidorna men mot mitten var han jäte fin mycket volter för att han inte ska skjuta på bogen och galoppfattningar och samlingar för att arbeta magmusklerna och bakdelen. Även mkt "roligthets" övningar så som samla i galoppen sedan öka idrekt vid framåt hjälpen. Märkte även hur pas sämre han är i vänstergaloppen än höger något jag alltid vetat om men nu efter att jag börja konditionsträna honom märkt mer då han fattar upp fattningen senare och behöver mer tid på sig att komma fram ordentligt i galoppen. Så nu blir det mycket fattningar och arbete från vänster. Något jag måste tänka på när jag är ute och rider att fatta från vänster inte höger som jag oftast brukar eftersom han och jag är starkare från höger.
 
Ett plus på dagen är att mina DM produkter har kommit, snart blir det fotodags!!!
 
 

Kommentarer
Postat av: johanna sällström

Frågestund på bloggen! alla som frågar får en länk;)

2012-07-12 @ 10:08:34
URL: http://jsjumping.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0