Galet Bra!

Skit alltså resan till Mallorca med hela släkten var så galet bra, fick verkligen nya krafter att forsätta med LIVET. Helt underbart var det värmen, folket, vädret helt perfa!!
 
Nu blir det hårdträning fär både min och Eddies del, båda har legat på latsidan förra veckan. Nu måste pulsen komma upp till nästa veckans träningsläger på Skogslottem. Men med Eddie måste man hitta en balans mellan att få upp konditionen på ett roligt sätt men inte trötta ut honom totalt, även måste man tänka dagar fram hur han kommer vara i humöret.
 
Vilket j*vla väder det var idag, inte van med regn och åska när man legat i en solstol i dagar. Men jag gav mig ut för en konditionstränings i trav i olika former mestadels lågform i joggande tempo. Första biten re- gna det bara sedan började det åska mer och mer tillslut lät det så mycket att jag vände och red hem. Precis några meter från stallet slog blixten ned precis framför mi och Eddie och hela marken spraka till och det mullra så jag fick ont i öronen var verkligen bedövande och Eddie stressa upp sig och hoppa på ställdet utan att veta vad han skulle ta vägen. En då var han relativt lugn för att blixten precis slagit ned framför oss. Sedan drog han iväg i galopp vilket jag lät honom göra då jag var skit rädd så full fart in i stallet.
 
Sedan tokigt nog drog en häst från en hage längre bort igenom staketet och in till en annan hage vid stallet av ren panik så det blev att springa efter tre lösa hästar och resten av hästarna i hagen som stissa upp sig, så jäkla obehagligt. Men allt gick en då smidigt från att ha tre lösa hästar på gården och 8 springande hästar i hagen och åskan dånande ovanför sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0