Tapp sko, suck!

Dressyrträning jag skulle haft i veckan behövde jag VERKLIGEN, vi hade planerat att lägga all krut på halterna. Jag måste verkligen träna inför dressyrtävlingen nästa vecka eftersom det är små saker som drar ned procenten. Men så klart har Eddie tappat en sko, framsko dessutom, så nu är han helt halt. Så har blivit vila för honom, och kommer  bli det tills på Torsdag. damp...

Dagens pass fick bli på Blizze och Sweetie istället, Det var tänkt med ett hårt dressyr pass för Blizzes del då jag skulle lägga mycket tid på traven och få honom att hitta mellantinget i formen istället för att söka sig helt nedåt eller gå med huvudet i luften. Men eftersom Sweeite var så stissig på banan och ryttaren Elise hade svårt att komma överens med henne fick jag hoppa upp och försöka arbeta henne. Vilken match hon takta med huvudet rakt uppe i luften och minsta trycket så flög hon framåt. Vi blev lite oroliga om något satt fel av utrustningen men när hon fick arbeta på 8-volter  och hela tiden hålldes syselsatt så gick hon lungt och bärde sig själv. Slutet av passet gick hon sjukt bra, bärde sig jätte fint trampa bra under sig och gick i lung takt. När man hittar hennes lung och arbetsvilja har man en ponny som kan gå så sjukt långt.

Eddie Fick gå några varv runt stallplanen och gjorde lösande formarbeta med en kapson, inga hårda krav lätt arbete.


Sweetie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0