Dagens stall

Lång stall dag... Eftersom jag inte gymmat på hela veckan fick jag bestämma mig och jag skulle gymma idag eller rida en till häst, så blev så klart en till häst ;) Eddie tömkörde jag idag gick sjukt bra han lyssna bra och snappa upp allt fort och var alert på hjälperna. Så blev ett 15 minuters pass bara efter jag ville avsluta när det gick som bäst men nu måste jag sätta fart och utvekla i tömkörningen även leta på allvar efter körings utrustning och selar.

Hanna och Eddie

Blizze blev det en uteritt på. Var riktigt uppe i varv idag så blev mest arbete på att komma tillbaka i en normal taktmässig trav. Sedan blev det lite travhoppning i skogen där massa hinder finns. Riktigt roligt tyckte han att det var även fast vi mest flamsa runt. Några bilar stod pakerade vid ett stall och det var skit läskigt så fick göra som man behandlar en unghäst få fram sedan låta det var och vidare. Jäkla tönt häst. Efter var han jätte stissig han har liksom inte tid att ta det lungt så avsluta med formarbete på banan, lugna sig då och avsluta när han gick i stadig form och lugnt tillbaka i skritten. Eddie och Blizze fick stå i hagen tsm med hö medans jag mocka boxarna och kvällsfodra. Båda gnägga sen när jag hämta dom, söta boys!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0