Do not trust you, boy!

Eddie jätte lerig som vanligt. Fick gå upp utan grimman eftersom den legat i lera gick förvånat ganska bra han stanna när jag gjorde det och om han halka efter trava han ikapp lika dant om jag börja springa trava han efter. Stod ute och borsta av all lera då ville han inte stå stilla och höll på att pilla på mig hela tiden så ställde mig i gången var lika dan då, muppa sig som f*an. Han var välldigt pigg och framåt (kanske saknat mig <host>) Men var ute och tömkörde på vägarna hade dock snodd redan från början eftersom jag vet att allt blir roligare när ens ryttare går bakom. Takta mkt i traven och gick på sidan för att han inte fick gå fram ibland men gick bättre en förväntat. Fick dock styra in på mkt volter när han takta för mkt. Sen galopp fattingar på banan, ngr damp ryck men gjorde en okej fatting så avsluta då. Hans tömkörings gjord är dock för stor och gilder runt i galoppen går inte att göra hål i den hellerför det tjocka lädret, har provat padd, olika shbrack och tömköringspadd och utan men inget hjälper riktig bra. Funderar på att köpa en "anti slip" padd och testa även använda svanskappa.

Red Perly en unghäst på 3 år som står i stallet. Han har bara varit riden i 5 månader men är otroligt bra utbildad i ridnigen. Ska börja rida honom någan dag i veckan, kommer bli jätte roligt och jag kommer lära mig sjukt mkt med. Banan var ganka hård så blev lite trav men mest skritt arbeta mkt volter och snettigenom för att få med hans bogar. Formen var inga problem han arbeta hela tiden med bakbenen och ryggen. Ska lägga ut en film någon dag när jag rider honom så kommer ni se hur välutbildad han är! Han brukar vara lite småbråkig i stallet men inga problem idag, typiskt unghästar.

Eftersom det är under 0 ute och han rullar sig varenda dag så fick han ha utetäcke på inne så han smidigt kan gå ut i det på morgonen med. Ska rida dressyr imorgon, ska försöka tvinga ut mamma så hon kan fota.

Nästa månad kommer jag få sjukt mkt pengar eftersom jag jobbat mkt så ska unna mig en nya grimma till eddie, gillar starkt brunt på honom just nu så blir nog den bruna från JH kollektionen på hööks.


Kommentarer
Postat av: Frida

Han passar verkligen i brun!

2012-03-05 @ 21:27:48
Postat av: HANNA

kommer vänta på filmen på unghästen :)

2012-03-05 @ 21:30:17
Postat av: eelinecilia

sv; tack! tror verkligen att jag ska köra på brunt på grimman

2012-03-06 @ 10:21:21
URL: http://eelincecilia.blogg.se/
Postat av: eelinecilia

sv; Ska försöka fixa filmen så fort som möjligt

2012-03-06 @ 10:21:57
URL: http://eelincecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0