Galen ponny vs trött tjej

Blev tömköring idag för Eddie, har lånat en i stallets tömköringsgjord som sitter mycket bättre och ingarna i gjorden är fler och sitter på bättra ställen då man kan använda snodden på olika höjder. Var riktigt duktig i början gick dock som en åsna med huvdet i högt och liksom älga sig fram innan jag spände snodden. Gick bra och stabilt hade med bogen i volterna och trampa bra under sig även vid varvbyten från volt. I galoppen var han jätte seg i början med fattingarna och sedan tagga han till helt plötsligt och typ skena och bocka runt och sprang ifrån mig flera gånger (sprang inte iväg utan drog iväg från arbete och volten) Tog säkert 15 minuter med trav och voltbyten för att lugna ner honom. Var helt slut efter att hålla reda på honom, måste erkänna att jag inte var helt säker när han skena runt på banan eftersom han skulle kunna sticka när som helst med tömmarna bakom sig men ville samtidigt inte ge mig och låta honom hålla på så. Avsluta när han gjorde en lugn galoppfatting samt i rätt form.

Tog även bort broddarna idag! Nu ska dom inte på igen. Eddie tappa en sko på vägen upp! Måste verkligen få på den innan helgen eftersom jag ska på hoppträning hela helgen.

Nu blir det sängen är helt slut i kroppen, gymma i säkert 2-3 timmar idag och sedan hålla reda på Eddie som hade damp!


Kommentarer
Postat av: patricia

Låter galen! :) tur att jag har en sån gammal ponny

2012-03-12 @ 22:33:48
Postat av: eelinecilia

Han kan vara lite dampig ibland, skriv gärna om du har blogg ;)

2012-03-13 @ 20:52:21
URL: http://eelincecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0