Galen ritt!

Skulle skritta ut med Elise och Perly som var med på hoppträningen i helgen, för att Eddie och Perly skulle få komma ut i skogen utan att anstränga sig. Men vi eller rättar sagt jag valde helt fel skog att rida en lugn barcka tur i! Skogen har blivit rent sagt mörbultad av massa maskiner för att rensa skogen så det ser ut som plockepinn. Så att hitta stigen var omöjligt sedan Perly som är unghäst inte gillar att blöta ner sig vilket halva skogen bestod av vatten! Så Elise och jag fik byta häst eftersom Eddie är något lugnare än en ungehäst. Men vilken utmaning jag tog på mig där, Perly vill verkligen inte gå i vatten och pigg som fan var han så börja trava på dom mest opassande ställena och gå över dike går inte utan bråk och hoppa som en katt över dom går dock. Sen barbacka på en envis unghäst i en skog som int ens har en stig kvar var inte det lättaste. Gredit till Elise som är så ung och en då klara av Perly så bra!

http://www.youtube.com/watch?v=e05QrDkU_sA 

Kommentarer
Postat av: Ronja- Dagens blogg idag!

Va roligt!



Fin blogg! Har bott i nyköping tidigare ;)

Himla söt häst! Har du haft honom länge? :)

2012-03-21 @ 14:10:58
URL: http://fjordfantast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0