just in time...

Idag blev konditionsträning för Eddie. Han var jätte lerig och såg ut som en åsna även fast jag borstat honom, han var helt enkelt riktig ful idag haha grå och dammig. Skritta fråm ca 7min sedan galoppfattingar åt båda hållen i ca  5min, eddie tyckte det var jobbig men mest mentalt. Sedan blev det samlingar och riktig ökning mot slutet. Han var jätte duktig lyssna dock inte så bra på tyglarna när jag ville sakta av eftersom jag red med hackamore kände han väl mer huvdtag. Men inga damigheter idag och lyssna bra på skänklarna. Var svettig och trött efter precis som det ska vara. Han tappa dock en framsko på vägen ut i rasthagen! Inte bra eftersom vi ska på hoppkurs i helgen. Nu blir det att leta hovslagare...

Imorgon blir det dressyrträning på banan! Lägger även ut en lite senare veckoplanering

                   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0