Ridpasset på Elona!

Blogga inte om ridpasset på Elona i onsdags men här kommer lite kort! Eftersom Elona är till årsen hela 21 år gammal nu så skritta jag fram i en halvtimme för att riktigt få henne att rulla på i muskelrna. Sedan blev det dressyr på banan. Jobbigt kan man snacka om Elona går som en singel och tar man det minsta för mycket i tygeln stannar hon helt till och blir lite sur så blev ganska halv långa tyglar när jag arbeta med henne. Blev mycket volter och serpentiner eftersom hon är så pass stel. Blev välldigt mjuk och fin i bogarna mot slutet. Så tips är att vända igenom volterna mkt med hästen utan att tappa ytter bogen! Blev lite sluta och öppna med men det var så pass jobbigt för henne att jag bara gjorde det i båda varven en gång. Sedan galopp på raksträcka samt volter utan att kräva något speciellt så hon fick sträcka ut sig lite. Blev helt annan häst efter piggna till riktigt och lyfte sig bättre! Avsluta med att galoppera ordentligt på en raksträcka ute, riktigt pigg blev hon då och dampa lite och lyfte bakbenen från marken ibland.

Bilder från stallet, hann dock inte fota när jag red.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0