Hööks på G

Var på hööks och inhandla en tränsväska, något jag var i behov i eftersom jag tagit hem alla mina extra träns eftersom dom ligger och dammar nu. Så nu ska det bli ordning, ska iallafall få in mitt nya dressyrträns och hopp. Bestämt mig för att dra hem alla träns och lädergrimmor till helgen och stor rengöra dom. Jag har fusk smörjt dom lite då och då, ajabaja.

Gymnastikhoppningen fick bli på fältet, eftersom jag vet att han blir så mycket piggare där än på banan och jag då kan focusera enbart på själva ridningen än farten. Jag värmde upp ute och arbeta mycket dressyr innan jag börja själva hoppningen. Mycket öppnor och slutor och byten av dom och förvändingar i både trav och galopp och skänkelvikningar och arbeta på volt i lång form. Märker att han trivs i den långa formen. Var svårt att arbeta just gymnastik bakom stallet på cementhindrerna men gick endå jätte bra blev mycket volter och ökningar samt samlingar, och hoppning på volt. Avsluta med att bara få till avstånden och taxeringen i slutet dock tog det långt tid innan jag var nöjd så jag missa hur svettig Eddie var. Han var dyblöt haha men bara nyttigt. Fick stå med täcke, stallindor och hö och pusta ut innan kvällsintaget.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0