Trav insperation

Dålig uppdatering, men har bott i mitt sommarhus vid stallet och finns zero uppkoppling där. Satt och tog isär alla träns och grimmor och pusta alla bitar, skit vilket jobb det är alltså. Men f*n vad bra det känndes efter då allt var prydligt och fint i ordning gjort.

Hade morgon och kvällsfodring idag, så blev en hel dag i stallet. Jag fodra hästarna i stallet på morgonen sedan åkte iväg med några från stallet och kolla på ridtravarförbundets dressyr och hopp tävling på Bullersta. Vilken insperationskälla alltså, tycker det är så häftigt hur man kan ändra en uråldrig framavling på en häst. Nu ska Blizze ut på en tävling för ridtravare, sjukt inställd på det.

Dagens tur med Eddie blev ett dressyrpass på en äng. Red barbacka med stångbett och vilken häst jag får i det bettet. Hela han lyfter sig själv och han blir mycket mer uppmärksamm och jag behöver inte sitta och ta i tygeln utan lätt och stadig hand så gör han resten. Och galoppfattingarna som vi har haft problem med då han tar upp huvdet i fatting sköte han galant även samlingarna. Han tagga till sedan i galoppen och blev välldigt framår och arbetsvillig så avsluta när han hade den arbetsinställingen och drog järnet över cementhinderna. Duktig ponny. Dock gillar jag inte att rids runt på starka bett eftersom jag erkänner att jag bryr mig välldigt mycket om vad andra tycker och eftersom hur man hanterar och rider sin häst är så kännsligt hos "hästmänniskor" tror jag det väcker mycket uppmärksammhet. Men men går han så här fint så är det ju värt att rida på i just dressyren. Eddie fick beta vid hagarna en stund för han var så duktig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0